DÜNYA Turizm Devi TUİ’den Marmaris Atağı
Marmaris’in en gözde turizm tesislerinden biri olan ve Doğuş Grubu tarafından işletilen D Resort Grand Azur Otel, dünyanın en büyük turizm firmalarından TUI tarafından satın alınmak üzere masaya oturdu. Ekonomi alanında yayın yapan Dünya gazetesinden Kerim Ülker’in haberine göre, Doğuş Holding sahibi Ferit Şahenk, otelin satışı ile ilgili TUI yetkilileri ile görüşüyor. İki taraf anlaşırsa, D Resort Grand Azur Otel, TUI’nin Türkiye’deki iştiraki olan TT Hotels Turkey Otel Hizmetleri Turizm ve Ticaret A.Ş. tarafından satın alınacak.
Ferit Şahenk, geçtiğimiz dönemde İspanya’daki otelini Meksikalılara, ABD’deki otelini ise Serdar Bilgili ve ortaklarına devretmişti. Şimdi de Marmaris’teki oteli D Resort Grand Azur Otel’i devretmeye hazırlanıyor. Şahenk’in sahibi olduğu D Resort Grand Azur Oteli’ni dünyanın en büyük turizm şirketlerinden TUI alıyor. İki taraf anlaşırsa, Marmaris’teki oteli, TUI’ye bağlı TT Hotels Turkey Otel Hizmetleri Turizm ve Ticaret A.Ş devralacak. TT Hotels, Türkiye’yi yakından tanıyan bir şirket. Şirketin portföyünde, Sorgun’daki Pagasos World Hotel, TUI Family Pscha Bay Hotel, TUI Fun & Sun Club Belek Hotel, TUI Day&Night Connected Club Hydros Hotel, TUI Magic Life Waterworld Hotel, Pegaos Club Hotel gibi 14 oteli var.
Ferit Şahenk, 2016’da 180 milyon euroya satın aldığı İspanya’nın başkenti Madrid’deki lüks otel Villa Magna’yı Meksikalı RLH Properties’e geçen yıl 210 milyon euroya satmıştı. Geçen hafta da Şahenk, bir başka oteli olan Miami’de Tommy Hilfiger ile ortak olduğu Raleigh Hotel’i 103 milyon dolara iş adamı Serdar Bilgili ve ABD’li ortağı SHVO’ya devretmişti. Garanti Bankası’ndaki yüzde 9.95’lik payını İspanyol ortağı BBVA’ya 3.3 milyar liraya satan Ferit Şahenk, İtalya ve İspanya’daki otellerinin satışı için de masaya oturmuştu.
Bu satışlar, Şahenk’in turizm sektöründeki stratejik hamlelerinin bir parçası olarak görülüyor. Marmaris’teki D Resort Grand Azur Otel’in TUI’ye satışı, bölgedeki turizm sektörüne yeni bir dinamizm kazandırabilir. TUI’nin geniş müşteri portföyü ve uluslararası deneyimi, Marmaris’in turizm potansiyelini daha da artırabilir. Bu gelişmeler, Marmaris’in uluslararası turizm pazarındaki konumunu güçlendirebilir ve bölgeye daha fazla turist çekebilir.